Как да се успокоим при паник атака

Как да се успокоим при паник атака

2017-11-29 15:05:14

Симптомите на паник атака са разнообразни и множествени. Не всеки изпитва всички симптоми наведнъж, но те може да включват: изпотяване, сухота в устата, възбуда или раздразнение, горещи вълни, чувство на замайване или стягане в главата, треперене, сърцебиение, гадене, усещане за задушаване и недостиг на въздух, болка или дискомфорт в гърдите, деперсонализация, страх от полудяване, страх от умиране.

Паническата атака създава съвкупност от тревожни усещания, обикновено настъпва неочаквано и сякаш от нищото. Източникът обаче е претоварена нервна система с хипер реакция на стрес, чийто генезис може да бъде в причини като: травма; генетика; интензивен, остър стрес; продължителни периоди на стрес; неврологично, психологическо или физическо заболяване; или комбинация от тези фактори.

Когато имате паник атака, тялото и ума реагират толкова силно, че може да загубите представа за това, което се случва наоколо  и трудно възвръщате контрола си. Паническите атаки са ужасни за този, който ги преживява и тежки за преодоляване, но има методи, които може да научите, за да се успокоите и да намалите ефекта от атаката.

Фокусирай  се върху  дишането

Хипервентилацията е опасен симптом на панически атаки. Когато преживявате паник атака, дишането ви става плитко. Това плитко дишане лишава тялото ви от кислород, което кара мозъка  да мисли, че умирате и от своя страна причинява повече паника. Фокусирайте се върху дишането за да намалите интензивността на тази реакция. Опитайте да поставите ръката си върху гърдите, като вдишате 10 секунди, задръжте за 3 секунди и освободете въздуха за 10 секунди. Продължете, докато почувствате, че тялото ви се отпуска.

Напомни си, че не умираш

Като реакция от учестения сърдечен ритъм и хипервентилацията, мозъкът ви поставя в режим на оцеляване, което също причинява повече паника. В тези ситуации си напомняйте, че не умирате, а просто сте под паника. Спомнете си, че сте в безопасност и това чувство ще отмине. Сигнализирането на мозъка, че това е само пристъп на паника, ще намали интензивността на реакцията.

Върни се в настоящето

Лесно е да се изгубите при паническа атака. Когато почувствате, че сте на път да получите паник атака, се фокусирайте върху настоящия момент - Какво чуваш? Какво виждаш? Какво чувстваш и помирисваш? Като позволите на мозъка да се съсредоточи върху настоящия момент, а не върху тревожните мисли, които предизвикват атаката, ще се успокоите.

Потърсете съвет за психично здраве

Ако имате паник атаки, е важно да потърсите съвет за психично здраве. Паник атаките са резултат от стрес, страх и безпокойство. С консултиране можете да работите с терапевта си, за да разберете основните проблеми и причините за получаването на панически атаки. Ще научите и нови начини за укрепване на стратегиите за справяне. Ако смятате, че имате нужда от професионални консултантски услуги, посетете iMatter.bg за да се свържете с най-подходящият за вас професионалист.

Тагове:

#паникатаки